GUATEMALA deel 2 - Reisverslag uit Huehuetenango, Guatemala van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu GUATEMALA deel 2 - Reisverslag uit Huehuetenango, Guatemala van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu

GUATEMALA deel 2

Door: de maertelaere dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

13 Augustus 2008 | Guatemala, Huehuetenango

Van Coban ben ik naar het adembenemende natuurwonder gereden ,
"CHEMUC CHAMPEY", dit zijn natuurlijke zwembaden op verschillende niveau's in een canyon, onder de zwembaden stroomd een subteranische rivier .
Dit ganse gebeuren ligt in het midden van de jungle. Ik heb de ingang van de rivier bezocht, ongelooflijk, voordat de stroom verdwijnt onder de zwembaden wordt er door een vernauwing een enorme draaikolk gevormd, 1Km verder komt de srtoom vanonder de poelen met een verval van 20m.
Vanaf Coban verliep de weg langs vulkanen en was het de ganse tijd klimmen, onder de baan geslapen bij wegwerkers in de kantiene.
De vulkanen waren heel erg mooi, maar toen ATITLAN in beeld kwam was ik toch heel erg verwonderd. Eerst een lange klim en toen kwam het meer met de 3 vulkanen in zicht, een ander natuurwonder.Na een paar dagen rust verder gereden naar HUEHUETENANGO en naar de grens met MEXICO.
Net voor de grens nog 2 fietsers tegengekomen, 2 amerikanen uit TUCSON,
dezelfde avond met hen gekampeerd en onze wegenkaarten uitgewisseld.
De volgende dag verder naar MEXICO, ik was de enige die van GUATEMALA de grens overstak, zonder problemen werd er 6 maand in mijn pasport gestempeld.

groetjes dirk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

wereldreis per fiets

Actief sinds 19 Dec. 2006
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 37978

Voorgaande reizen:

07 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: