MEXICO (van CHIAPAS naar ZACATECAS) - Reisverslag uit Zacatecas, Mexico van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu MEXICO (van CHIAPAS naar ZACATECAS) - Reisverslag uit Zacatecas, Mexico van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu

MEXICO (van CHIAPAS naar ZACATECAS)

Door: de maertelaere dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

13 Augustus 2008 | Mexico, Zacatecas

De eerste dagen was het toch wel eventjes wennen hier in MEXICO. Vermits ik geen " gidebook" had en geen goede wegenkaart was ik genoodzaakt om langs de provinciale wegen te rijden met alle gevaren vandien, een ariba-ariba-hombre reed in een bocht met 4*4drive mijn fietstassen van mijn fiets, gelukkig kwam ik er met de schrik vanaf.
de volgende dagen was het iets kalmer en werd ik door een MESCAL-brouwer uitgenodigd op een versgetapt glas MESCAL, tevens werden de felbegeerde tortillas boven de tafel gehaald. Ofdat het nu door de MESCAL kwam of niet , maar tegen de middag kwam ik een gigantische BOA tegen, hij knipoogde eens naar mij en we vervolgden onze weg op de fiets verder.
In CHIAPAS werd ik door 1 brouwer en een familie uitgenodigd om te slapen.
Verder naar het Noorden reed ik de ganse tijd door plantages van MAGUEY, de plant die de mexicanen gebruiken om MESCAL te brouwen.
Van LA TRINITARIA naar SAN CRISTOBAL,TUXTLA,TEHUANTEPEC,OAXACA,
HUAJUAPAN,ZACATEPEC,CUERNAVACA,TULUCA
SAN JUAN DEL RIO,QUERETARO en naar
SAN LUIS DE POTOSI.
De ganse tijd op de snelweg gereden door de woestijn, ik was genoodzaakt om tussen de middag te stoppen vanwege de hitte en s'avonds door te rijden, tussendoor heel veel TUNAS geheten , dit zijn vruchten die heel veel water bevatten en suiker, deze groeien op gigantische grote cactussen. Tussen S.L.D.P. en ZACATECAS Pati tegengekomen, de vertegenwoordigster van het mountenbike tourisme in ZACATECAS.
Ik werd gelijk door haar uitgenodigd en na een dagje rust in ZACATECAS mocht ik deelnemen aan een ander avontuur, Pati introduceerde me aan het team van de " RUTA DE CHICHIMECA-FRONTERA A FRONTERA ",en de volgende dagen reed ik terug naar het zuiden met een caravaan van Mexicaanse fietsers die van het noorden naar het zuiden reden van MEXICO.

vele groeten dirk

  • 18 Augustus 2008 - 07:37

    Erna:

    Dirk,adembenemend en schitterend is jouw tocht,ik zie het zo voor mijn ogen.In Laarne is alles ok,ons Keetje is op 15 aug.gedoopt,ze had er plezier in,en ondertussen is Keet al 8 maand,ons Jo verjaart op 21 aug.(10 jaar)is al een flink meisje,Tijl gaat naar het eerste leerjaar,Jef naar het tweede,Staf en Warre naar de tweede kleuterklas en Jorre is nu 2 jaar en loopt sedert 3 weken ,je ziet 't is een ganse bende sloebers maar het is plezierig.
    Paul is bezig met een oud druivenserretje op te zetten tegen ons huis,'t valt heel goe mee maar er is nog veel werk aan.Wij gaan regelmatig met onzen oldtimer gaan rijden en hebben fantastische vrienden aan die ritten overgehouden.
    Wij wensen je nog veel trektocht genot en tot de volgende keer.
    T.Erna en N.Paul

  • 27 Augustus 2008 - 20:58

    Wim:

    hoi dirk

    ben er ook even van tussen geweest en met de moto nr zuid frankrijk en monaco geweest t was niet zo ver als gij maar de zon scheen daar toch ; mooie fotos vaan mexico amigo laat es wat van je horen... veel grt wim,anja en rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

wereldreis per fiets

Actief sinds 19 Dec. 2006
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 37979

Voorgaande reizen:

07 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: