GUATEMALA - Reisverslag uit Cobán, Guatemala van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu GUATEMALA - Reisverslag uit Cobán, Guatemala van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu

GUATEMALA

Door: de maertelaere dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

08 Juni 2008 | Guatemala, Cobán

De grens overgestoken met Florido. De
eerste dag in Guatemala geslapen in
Chiquimula, s'avonds kon ik geen goedkoop hotel vinden, toen ik bij toeval stopte bij een sporthal die ze aan het inrichten waren als refter voor gasten die hadden deelgenomen aan een 3 daags zwemternooi mocht ik van de organizatoren bijschuiven aan tafel
en er werd zelfs een matras voor me geregeld om te slapen in een klaslokaal.
Ik ben vanaf Rio Hondo naar Quirigua gereden om de MAYA-side te bezoeken.
Het opvallendste hier waren de 10M
hoge "STELAE's" en de "ZOOMORPH's".
Toen ik te voet naar de argeologische side wandelde door banane-plantages kwam ik per ongeluk in de DEL MONTE fabriek terecht. Het
was op de middag toen ik daar arriveerde en ik werd hartelijk onthaald door de
"del monte señoritas", ik mocht zelfs
met hen samen lunchen.
Onderweg nog moeten stoppen voor de
BANANEROS. dit is het kabelbaan transportsysteem die van de plantages naar de fabriek gaat.
Een BANANERO kan 200m lang zijn ( de locomotief is een kleine diesel die een hydraulische pomp aandrijft die de druk leverd voor een hydro-motor
die 4 kabelwielen aandrijft, aan de locomotief hangt een stoel voor de machinist en daarna komt de 200m lange bananatrein ), de bananen hangen aan haken en een kabelwiel.
Vanaf Quirigua naar Rio Dulce, Poptun
Flores, Tikal, Sayaxche en Coban.
Het laatste stuk verliep door de jungle, ik heb hier elke dag regen , gelukkig is het niet zo warm meer.
In Coban slaap ik in HOTEL LA PAZ voor 30 quetzales ( 3,5$), ik heb zelfs een eigen kamer en een goed bed.

KM STAND : 23.000Km
LEKKE BANDEN :52

  • 09 Juni 2008 - 06:56

    GEORGINA:

    hallo dirk; bedanktvoor u bericht; ben heel conten van u eits te horen; hoopend als goed daar;groetjes georgina,

  • 15 Juni 2008 - 19:59

    Carlos (knesselare):

    Dirk doe zo verder u zal er wel komen,nog veel reis plezier.

  • 30 Juni 2008 - 16:24

    Wim:

    ha den dirk
    weer mooie verhalen en mooie fotos doorgestuurd
    Het is allemaal nog steeds naar wens daar zo te zien
    Leuk om je te kunnen volgen
    Het gaat je goed amigo
    Vele groeten
    Wim , Anja , Rita en max

  • 02 Juli 2008 - 16:42

    Erna De Rijcke:

    Dag Dirk,nog eens op jouw side gekeken ,ziet er nog altijd heel boeiend uit,in Guatemala hebben wij een kindje dat we sponseren via foster parents,wie weet ben je in de buurt geweest.
    In de Vlaanders is het vandaag broeiend heet en we verwachten een stevig onweer,zondag komen de De Rijckskes bij ons voor eens gezellig samen te zijn en een bbqtje te verorberen,ons kinderen stellen het goed evenals gans het peloton kleinkindjes,die groeien als kool,Joke is in augustus 10 jaar,en de jongste 7 maand,dus leven in de brouwerij!
    Dirk nog veel groetjes van ons allemaal.
    Erna

  • 02 Juli 2008 - 16:45

    Erna:

    Dirk,ben je vergeten een tip te geven,awel,vergeet nie door je neusgaten te kijken als 't donker is,dit is den tip van pépé Zevergem.

  • 08 Juli 2008 - 13:00

    Haro:

    Hoi Dirk, ik ben nu pas ingepikt, dus had nog heel wat avonturen in te halen.Ziet er wel leuk uit daar...Ik laat Peter de beloofde vulkaanfoto's zien.Hou je in de haak!

  • 10 Juli 2008 - 23:58

    Willemijne En Sander:

    Hallo Dirk,

    We zijn de 2 NL fietsers die je een paar dagen geleden bent tegengekomen. We zijn in Oaxaca. En jij? Onze weblog is www.wens.reismee.nl

    groetjes en fietsplezier...

  • 13 Juli 2008 - 21:32

    Tania:

    Dag Dirk,
    Ik weet niet hoe het plots in mijn hoofd kwam om op deze zondagavond jouw naam eens te "googelen" maar wat fijn om langs deze weg eens te zien hoe goed je het maakt. Ik zag je foto (DSC00789): 20 jaren is het al geleden dat ik je zag en je ziet er nog net hetzelfde uit. Ik word alvast een trouwe lezer van jouw dagboek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

wereldreis per fiets

Actief sinds 19 Dec. 2006
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 37977

Voorgaande reizen:

07 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: