HONDURAS - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu HONDURAS - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu

HONDURAS

Door: de maertelaere dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

08 Juni 2008 | Honduras, Tegucigalpa

De eerste stop was in El Paraiso, daar kon ik een paar uurtjes uitrusten bij een Arabier die een shop had in auto-onderdelen. s'Avonds
geslapen in Danli en de volgende dag verder richting Tegucigalpa, net voor donker nog een hostel gevonden voor 100 Limpiras (5$). Toen ik om 8 p.m. bij een chinees spullen ging kopen om te eten werd er om de hoek een vrouw beroofd, ik kon de dief tegenhouden, daarna liep hij de andere kant op , gelukkig liet hij de gestolen zaken van de vrouw vallen en was er niks aan de hand(ben s'avonds het hotel niet meer uit geweest).
De ganse tijd was het heel erg warm
(45c), van Tegucigalpa naar La Paz,
Marcala en Las Esperanza.
Het mooiste stuk was van Las Esperanza naar San Juan, Gracias, Santa Rosa De Copan en San Agustin.
Net voor Gracias de ZWARTE JASSEN
tegengekomen, dit zijn roofvogels
die de kadavers oppeuzelen.
De weg verliep de ganse tijd door de bergen met gigantische wouden. langs de weg waren LENCA-dorpen ( de oorsponkelijke bewoners van Honduras)
In Copan De Ruinas ben ik 2 dagen gebleven om de MAYA-ruines te bezoeken. Sommige tempels waren nog in uitstekende conditie. De "STALEA"
waren vooral op de plaats te zien, dit zijn grote beelden die de heerschapij en macht van een koning beschrijven. Een ander opvallend bouwwerk was de "Juego de Pelota" en de Hiroglifische trap.
Af en toe wandelde ik met een groep toeristen mee die een gids hadden en uiteindelijk kende ik het ganse verhaal.
In Copan heb ik voor 3,5$ geslapen
in de IGUANA AZUL, een ongelooflijke
deal.
Net voor ik de grens met Guatemala overstak heb ik nog Las Sepulturas bezocht ( een residentiele wijk van de MAYA's ).

VELE GROETJES
dirk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

wereldreis per fiets

Actief sinds 19 Dec. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 37986

Voorgaande reizen:

07 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: