NICARAGUA - Reisverslag uit Las Manos, Nicaragua van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu NICARAGUA - Reisverslag uit Las Manos, Nicaragua van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu

NICARAGUA

Door: de maertelaere dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

08 Juni 2008 | Nicaragua, Las Manos

Na een kleine klim om 10 a.m. Peñas Blankas bereikt.De grensovergang met NICARAGUA verliep heel traag en erg gaotisch, om 11.30 a.m. terug op de fiets richting Rivas.
De weg liep de ganse tijd langs "Lago Nicaragua", tijdens de rit kwam ik in een insectenplaag terecht (de beesten staken niet maar kropen overal in en door).
In het gigantische meer is er een eiland (Isla De Ometepe) die gevormd is door 2 vulkanen (Conception en Madras). s'Avonds in Rivas geslapen voor 80 cordobas en voor 40 een
"almuerzo".
De volgende dag verder naar Granada, een koloniale stad, s'avonds geslapen in de " bearded monkey "
(een asociale hostel uitgebaad door een americaanse monkey).
Nicaragua is het armste land van Centraal-America, de mensen wonen vaak in erbarmelijke omstandighedenen en hebben amper voldoende voedsel. Stromend water is een luxe, in de dorpen is meestal 1 waterput voorzien van een handpomp, eens per dag moeten de vrouwen emers water halen, in het droogseizoen is dit een ganse klus omdat het waterpijl heel laag is en het oppompen veel arbeid vergt.
Van Granada ben ik naar EL PASO gereden, daar moest ik de ferry nemen die via een winch en een stalen kabel bediend werd, daarna verder naar MALACATOYA-TECOLOSTOTE en EMPALME DE BOACO. Onderweg gestopt bij een hanekamp (in de dorpen zijn heuse arenas voor de gevechten gebouwd ). De beesten worden voor het gevecht gewogen en voorzien van stalen messen, tijdens de kamp begonnen zelfs de nicaraguanen te vechten. Het was al donker toen ik in het laatste dorp aankwam, na een "cena" bij een restaurantje kon ik tevens blijven slapen bij de familie.
Na een dagje rust verder naar centraal Nicaragua ( SEBACO-MALAGALPA
-JINOTEGA-SAN RAFAEL DEL NORTE-
CANTAGALLO-CONDEGA-OCOTAL en LAS MANOS).
De 2 laatste dagen in Nicaragua was ik alleen op de weg, een nationale staking vanwege de hoge brandstofprijzen, sporadisch was er een taxi of een pick-up. bij de grensovergang was ik de enige , op 2 minuten was alles geregeld en kon ik verder naar Honduras.

VELE GROETJES
dirk

  • 09 Juni 2008 - 05:16

    Mama:

    wel Dirk , wat me opvalt dat deze arme mensen er niet gestrest bij lopen en de mannen met de hanen zien er even vechtlustig uit als hun beestjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

wereldreis per fiets

Actief sinds 19 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 37988

Voorgaande reizen:

07 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: