Costa Rica - Reisverslag uit Peñas Blancas, Costa Rica van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu Costa Rica - Reisverslag uit Peñas Blancas, Costa Rica van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu

Costa Rica

Door: de maertelaere dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

07 Mei 2008 | Costa Rica, Peñas Blancas

De eerste nacht mijn kamp opgeslagen bij een pompstation in "Neily", had companie van een gans legioen puien die tegen mijn tent aan sprongen.
De 2de dag heb ik een Franse fietser tegengekomen, een halve dag met hem meegereden en s'avonds onder een afdak geslapen bij een voetbalveld, de volgende dag afscheid genomen en mijn weg verder gezet langs de Pacific.
TORTUGA-DOMINICAL-PARRITA-JACO-ESPARZA-SAN RAMON.
De ganse Pacific was mooi, maar in alle dorpen en steden langs de kust was het een groot GRINGO HOTEL( de noord americanen kopen alle grond op en bouwen er risorts met alle gevolgen vandien, alles heel erg duur en verontreineging).
Toen ik de "rio Tarcoles" overstak nabij
"San Mateo" heb ik enorme "cocodrillos"
gezien, het was erg impresionant, de grootsten waren meer dan 5 meter, ongelooflijk.
In "San Ramon bij de poitie geslapen, s'morgens mocht ik ontbijten bij de agent thuis die de nachtdienst had gehad.
De weg tussen "La Fortuna" en "San Ramon"
verliep tussen palmboomplantages.
s'Middags 3 ossespannen gezien die karren voort trokken, ze werden ingezet
om de palmvruchten te transporteren.
Voorbij "Zarcero" geslapen bij een medische post, het was s'avonds laat en de post was verlaten, onder het afdak op de mat geslapen( ik kon me zelfs wassen aan een kraantje). s'Morgens werd ik
getracteerd op een ontbijt door de staf
(heel lekkere kofie).
In de late namiddag kwam vulkaan "Arenal"
inzicht, het was de ganse tijd klimmen over de "Cordillera de Tilaran".
Toen ik stopte bij een splitsing werd ik terug door een kunstenaar uitgenodigd,
s'avonds werd een "cena" voor me geregeld
en ik mocht bij hem thuis camperen( zie schildereien foto's).
De volgende 2 dagen langs de aktieve vulkaan "Arenal" gereden en langs "Lago Arenal".
Op een avond tot 8PM doorgeredenen en langs de baan mijn kamp opgeslagen nabij een Zwitsers hotel, de volgende dag werd ik gewekt door de ober en uitgenodigd op kofie (3 overheerlijk gratische koppen).
50Km voor "La Cruz" heb ik een Mexicaanse fietser tegengekomen die voor een fundation fietste naar TIERRA DE FUEGO. We hebben onze landkaarten uitgewisseld en na het afscheid laat in
de avond geariveerd in "La Cruz".
De volgende dag om 10AM de gaotische grens overgestoken nabij "Peñas Blancas"
naar NICARAGUA.

GROETJES dirk




  • 09 Mei 2008 - 06:15

    Mama:

    terug met verstomming het reisverslag gelezen! hoe doe je het om zo aanvaart te worden bij de bevolking altijd staat er iemand klaar met een onbijt of slaping en altijd vint je een plaats om te slapen zelf onder een afdak

  • 09 Mei 2008 - 12:35

    Laudeir,Manaus,AM:

    Thank you for your news. Congratulations!!

  • 17 Mei 2008 - 16:46

    Wim:

    hoi Amigo
    terug mooie verhalen en mooie fotos
    ge zijt en blijft nen straffe kerel
    ondertussen weeral een jaartje ouder geworden ,je hebt nog een goei pint tegoed
    Hier gaat alles zijn normale gangetje
    profiteer nog maar verder van jou adembenemende reis
    veel groeten vanuit Eeklo city

  • 05 Juni 2008 - 20:36

    Sylvie:

    Hoi Dirk,
    eindelijk nog wat nieuws vanuit het thuisfront.
    Vandaag nog over jouw gepraat met onze tuinman(werk),woont in de Guldensporenstraat niet ver van jouw.Hij noemt Heiko of zoiets,ik ga hem morgen jouw adres geven.
    Ik heb goed nieuws,ik ben zwanger,we verwachten onze kleine spruit eind november!
    Ik hou je op de hoogte!

  • 08 Juni 2008 - 09:25

    Erna En Lea:

    Dag Dirk,Lea en ik zijn je mails aan het lezen,boeiend zeg,op 6 juli komen wij bij ons samen met gans de familie voor eens gezellig bbq te doen,spijtig dat je er niet bij bent.Nog veel groetjes van je tantes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

wereldreis per fiets

Actief sinds 19 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 37988

Voorgaande reizen:

07 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: