PANAMA - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu PANAMA - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu

PANAMA

Door: de maertelaere dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

07 Mei 2008 | Panama, Panama-stad

Doordat er geen wegen zijn tussen Panama en Colombia was ik genoodzaakt om de vlieger te nemen tussen "Bogota" en
"Panama City", de vlucht duurde 3/4uur.
Vanaf het vliegveld was het 1 1/2uur fietsen naar de stad (bij Zulys voor 8$ geslapen).
De volgende dag verder gereden naar het noorden langs het Panamakanaal en daarna over de " Panamericana" richting "Costa Rica" ( het canaal overgestoken over "puente centenario " )
langs het Panamakanaal gestopt bij een Frans kerkhof. De fransen waren de eersten die de licentie hadden om een kanaal te graven, wegens het grote dodental hebben ze het project moeten stoppen ( malaria en gele koorts).
Tussen "Las Lajas" en "David"
2 fietsers tegengekomen die in Canada vertrokken waren( een zwitser en een canadees ).
De laatste nacht in Panama, geslapen in de hangmat tussen 2 bomen nabij een hospitaal( omdat panama duur is heb ik bijna alle nachten in de hangmat geslapen).
De grens naar "Costa Rica" overgestoken in "Paso Canoas" zonder problemen.

groetjes dirk

• 30 Mei 2008 - 07:02