up-date COLOMBIA - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu up-date COLOMBIA - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu

up-date COLOMBIA

Door: de maertelaere dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

04 April 2008 | Colombia, Cartagena

Van Salento ben ik naar Pereira gereden, Medellin en Cartagena, de ganse weg door de bergen waren er landverschuivingen door de hevige regenval. Laat in de namiddag na een lange afdaling in Medellin geariveerd, de stad crioelde van het volk. s'Avonds op "plaza de gorditas" nog en concertje bijgewoond. De laatste 400Km voor Cartagena kwam ik gasten tegen die langs de weg jonge apen ( the slof ) aan het verkopen waren(waarschijnlijk hadden ze het nest geplunderd). Tevens ben ik door Belgica en Bruselas gereden, 2 dorpen in de "selva" van Colombia, langs de weg werd ik verwelkomt door verschillende leguanen , zelfs toen ik ze voorbijreed bleven ze mooi ziten ( die franke beesten ).
De laatste 20Km voor Cartagena kon ik me vasthangen aan een vrachtwagen zodat ik op een deftig uur aankwam en gemakkelijk slaping kon vinden. Cartagena bestaat uit een oude en nieuwe gedeelte, het oude gedeelte is het historisch centrum en is één grote versterkte stad. Vanuit cartagena werd het goud van gans
Zuid-america door de spanjaarden verscheept.
Op "plaza Bolivar" heb ik Erica ontmoet. We zijn samen naar het " Parque National Tayrona" geweest. Het park bevind zich aan de kust tegen Santa Marta en bestaat uit jungel,coraalriffen,witte stranden en palmbomen. We hebben daar gecampeerd (in een plaatsje BUCARU )aan de Caraibische zee en onze vaste stek was La Picina, een natuurlijke gigantische zwemkom in de zee. We zijn daarna nog 2 maal naar TAYRONA teruggekeerd om de chaos van Cartagena te ontvluchten.
Na 2 maand Cartagena ben ik terug beginnen fietsen vanaf Cali, de eerste dag was het al prijs. In Bogotá zou ik normaal verder fietsen maar door een kuil in de weg heb ik voor de 3de maal de voorvork van mijn fiets gebroken, de kuil zag ik niet omdat het aan het gieten was. Het weer zou de komende dagen niet veranderen zodat ik genoodzaakt was de bus verder te nemen naar Cali. In het busstation aangekomen was ik doorregend,eerst in het toilet mijn kleren uitgevrongen en mijn schoenen gedroogd onder de handdroger van het toilet.In Cali eerst mijn fiets gerepareerd en de volgende dagen verder gereden naar PoPayan,El Bordo,El Tablon,Pasto, Ipiales en Rumichaca( de grens met Equador.

groetjes dirk

  • 05 April 2008 - 10:39

    Wim:

    ola Dirkske
    gij sloeber gij weeral een madam aan den haak geslagen ? allez doe zo maar verder
    plezante fotos Het gaat je verder goed he ; Je mag wel eens wat vlugger iets van je laten horen hoor , maar kheb de reden gezien je had waarschijnlijk je handen vol he veel grt Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

wereldreis per fiets

Actief sinds 19 Dec. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 37992

Voorgaande reizen:

07 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: