in de amazone - Reisverslag uit Lima, Peru van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu in de amazone - Reisverslag uit Lima, Peru van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu

in de amazone

Door: de maertelaere dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

29 November 2007 | Peru, Lima

tussen de pirañas ( 1 en een 1/2 maand geleden )

Na afscheid te hebben genomen van Karina en Irlenia heb ik verder gereden naar Pucallpa, het was ongeveer 3 dagen fietsen , tot aan de UCAYALI rivier .
Toen ik aankwam in de morgen waren alle winkels gesloten, er was een staking aan de gang .In de namiddag kon ik incheken op de rivierboot waar ik tesamen met een andere gringo ( daniel van de U.K.) 5 dagen kon genieten in een hangmat van de amazone.De reis verliep niet zonder problemen , onderweg is er een man overboord gevallen, gelukkig was er vroegtijdig alarm geslagen en werden er matrassen overboord geworpen zodat de drenkeling niet hoefde te versmoren .
Tijdens de reis nog kennis gemaakt met met een argentijn en een australische.
Op de boot was het aangenaam vertoeven omdat er tijdens de vaart altijd een briesje was en de ganse tijd muziek.
Soms stopten we tijdens de vaart bij een dorp om proviant te droppen of om een patient op te pikken die voor verdere medische zorg naar EQUITOS moest gepatrieerd worden, tijdens de stop kwamen de dorpelingen aan boord om heerlijke vis en fruit te verkopen . De laatste avond met Daniel en de andere gringos een paar pinten gedronken, de volgende dag zouden we laat in de avond aankomen in EQUITOS.
De volgende dag vroeg in de morgen werd ik in een jeep met een gast uit londen 120 Km verder in de amazone gedropt, vandaar werd de tocht verder gezet in een kleine rivierboot 100Km stroom opwaarts tot aan een dorp ,vanwaar de tocht verder verliep met een cano naar de lodge "ecco tourism" .
Na een lunch werden we in de jungle gedropt.De gids vertelde ons over planten die in 10 dagen malaria genezen ( een soort van wortels ). We dronken water uit het hout van de gigantische bomen, tegen de mosquitos vreven we ons in met termieten ( deze eten giftige planten en de geur van deze planten houden de mosquitos weg). S'avonds werden we geconfronteerd met de op 1 na giftigste slang uit de wereld ( the furdilance ), daar voor hebben we de giftigste en gevaarlijkste slang van de wereld gezien in een " breading centre ",
de inboorlingen noemen hem de CHUCHUPY of wel de BUSHMASTER . Een slang van 4 meter met een driehoekige kop en driehoekige patronen op het vel,in aanvalpositie staat hij recht tot op 1 meter van de grond , Als je gebeten wordt geen kans van overleven , binnen het half uur stroomt het bloed uit de ogen , neus en mond (nog geen antie-gif gevonden ).De jongens die de CHUCHUPY uit zijn kot haalden waren amper 16 jaar. We stapten allemaal ( de gast van londen , mezelf, de gids en de 2 gasten die de slang uit zijn kot haalden ) voorzichtig een paar meter achteruit toen de slang bewoog, het was een ongelooflijk mooi maar gevaarlijk dier.
De volgende dagen in de jungle hebben we met een kip een ANACONDA proberen te vangen , we hebben op pirañas gevist en omdat de lodge geen stromend water had waren we genoodzaakt om te baden in de rivier tussen de PIRAÑAS.
We hebben verschillende soorten apen gezien , hun vacht was ongelooflijk zacht, die dieren waren echt gezond.
Na de AYAWASCA ervaring en 5 dagen in de jungle met de boot en cano terug naar EQUITOS en vandaar met de rivierboot verder naar het 3 landenpunt op de AMAZONAS naar LETICIA-TABATINGA-CONSTANT (colombia,brazilia,peru)

groetjes dirk

• 06 December 2007 - 08:19

Mama:

je maakt tocht echt ongelooflijke dingen mee de fotos zijn adembenemend

• 01 Februari 2008 - 14:34

Marc De Beir:

Dag Dirk

Fantastisch wat je allemaal ziet en meemaakt,ik denk dat je het hier nooit meer zal kunnen vinden.
    Groeten en tot ziens