RORAIMA national parck - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu RORAIMA national parck - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Dirk Maertelaere - WaarBenJij.nu

RORAIMA national parck

Door: de maertelaere dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

03 December 2007 | Venezuela, Caracas

Het was nog een flinke klim naar de grens van Venezuela ( van de amazone terug de bergen in ). De grensovergang verliep zeer vlot. Het eerste dat me opviel was dat er overal militairen waren. Toen ik in Santa Elena aankwam een paar biertjes gedronken in een touristen cafe en s'avonds verder gereden, onderweg een blokade tegengekomen met militairen ,het was al donker en ze hadden vuur op de weg gemaakt,Ik vertrouwde het niet en ben door de blokade gereden( er was geen officiele dienstwagen ). Een beetje verder werd er een piestool tegen mijn kop gehouden en vroegen ze mijn paspoort.
Na 10 minuten kon ik terug verder rijden.
Omstreeks 10pm in een dorp aangekomen en een paar biertjes gedronken met de plaatselijke jeugd, daarna mijn hangmat geplaatst in een open hut ( het dorpshuis ), er zijn toch nog normale mensen in Venezuela ook.
De volgende dag verder gereden door het Nationale park CANAIMA langs de schitterende hoogvlakte RORAIMA ,Tijdens een klim stopte er een vrachtwagen , de chaufeur vroeg me of ik geen lift wilde, dit aanbot heb ik niet afgeslagen.We hebben gestopt bij gigantische watervallen , overal in het park waren er grote watervallen. s'Avonds geslapen bij de ouders van de chaufeur tussen Bolivar en El Tigre. De volgende dag verder , Na 30Km op de fiets gestopt bij een restaurant waar veel trucks stonden voor een almuerzo. Daar werd me terug een lift aangeboden door een colombiaan die met een lege vrachtwagen op weg was naar Valencia-Carabodo. Ik was blij met de lift omdat de weg smal en gevaarlijk was, heel veel druk verkeer.
Na 2 dagen aangekomen in Carabodo,ik ben 2 dagen bij de familie van de chaufeur gebleven ( het huis was een barak deels van golfplaten en baksteen ).
In de vroege morgen terug verder op de fiets naar San Carlos,Acarigua,Guanare,Merida en uiteindelijk naar de grens met Colombia, Cucuta ( de laatste 100Km nog een lift gekregen van een Jehova´s Getuige die me tevens een lunch aanbood ) .
Ondanks de toffe mensen die ik tegenkwam in Venezuela waren er veel die me niet geholpen hebben ook, De CHavez gekte is niet te onderschatten, de enige reden dat chavez president is , is omdat het leger hem steund, hij wil de grondwet veranderen en de meesten zijn er voor,ze zullen er later nog wel spijt van hebben.
Venezuela is goed onderweg om een dictatuur te worden.

groetjes dirk

  • 13 December 2007 - 07:35

    Ma:

    mijn geloofs genoten zijn over gans de aarde versprijd je mag ze altijd vertrouwen en raad vragen ze zullen je helpen maar je moet hem vertrouwen waart zijn , het doet me deugt dit te horen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

wereldreis per fiets

Actief sinds 19 Dec. 2006
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 37989

Voorgaande reizen:

07 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: